Follow my blog with Bloglovin Пъстроцветно: Императорски ориз по студентски

четвъртък, 17 януари 2013 г.

Императорски ориз по студентски



Затрупана съм с работа, но въпреки всичко продължавам да си готвя и да си снимам..
Обхванала ме е някаква розово-лилава вълна. Всичко, което готвя / ям / пия е с такива отенъци. Салати от червено зеле, цвекло, черен ориз, сокове от къпини..  Антоциани all the time!
По този начин изглежда  в сурово състояние,прословутият Императорски ориз
Бях си поставила за цел , тази сутрин да стана по-рано, за да мога да снимам изгрева и после да започна да уча, нооо разбира се, не успях. Когато не съм си поставила за цел, винаги се събуждам към 8-9 часа. Това може би е същото както при диетите. Правиш съобщение до главния мозък „От утре започвам да спазвам диета, ще гладувам, ще ям само моркови и ябълки”, и организмът ни се стресира и започва да се опитва всячески да си набави мазнинки, въглехидрати.. В крайна сметка след диетата сме с 5 килограма по-дебели и по-нещастни. Та, моето съобщение също явно е било криво разбрано. Мозъка ми е решил, че имам нужда от повече сън.

Въпреки че не успях да стана, когато бях предвидила, успях да свърша някои неща.

Преди няколко дни си купих черен императорски ориз, защото преди доста време бях опитвала в ресторанта,  в който работех, и запомнила специфичния вкус, реших да опитам да си сготвя сама.
 На кутията на ориза имаше една рецепта и кратко описание, за колко минути точно се приготвя (просто си нямам на идея как успяват да изчислят, че точно за 22 минути, ще бъде готов). Добавих към рецептата няколко моркова (защото си купих 5 килограма и все някъде трябва да ги употребя) и индийско къри, и в крайна сметка резултата беше удовлетворяващ. Харесва ми, че този тип ориз има лек привкус и аромат на ядки. Ако не сте опитвали до сега, време е да се заемете с тази задача, няма да съжалявате. 
Не твърдя, че ме бива в готвенето, обичам да експериментирам и ако случайно ястието ми се получи, го препоръчвам!  Разбира се, може да си добавяте, каквото пожелаете към ориза.. Според мен ако се сложат гъби, ще се получи още по –добре, но все пак съм беден студент и работя с подръчни материали. Няма да се увличам в много приказки, защото както споменах имам учебник по финанси, който нетърпеливо потропва със страници върху бюрото.
 

Рецептата, отново с недоуточнени грамажи:
1ч.ч черен императорски ориз
2 ½ ч.ч вода
1 средно голяма глава кромид лук
3-4 средно големи моркови
1 чаена лъжичка индийско къри (може и повече, зависи от вкуса)
Сол на вкус
И масло, колкото обичате.

Загрявате маслото с малко олио ( за да не прегаря). Нарязвате лука на ситно, а морковите настъргвате на ренде. Добавяте ги към маслото и започвате да ги задушавате. Аз ги сложих в дълбок тиган и ги захлупих с капак. Когато морковите  омекнат, а лука стане прозрачен и леко златист, добавяте чаената чаша ориз и започвате да бъркате. Позапържвате всичко заедно за около 4-5 минутки, след което добавяте водата и подправките и отново захлупвате капака. Както вече споменах, на пакета пишеше 22 минути, но важното е водата да изври. На мен минутите ми бяха около 28.(Ха).  Таааааа, след като водата изври махате тигана от котлона и оставяте захлупено още около 5-10 минути.
И воала! Ястието ви е готово!
Лесно, бързо и много вкусно!
Приятен апетит от мен!

Снимката е от проекта ми 365 дни, за който ще разкажа  в някоя друга публикация! :)
Аз отивам да се образовам.

1 коментар:

  1. И аз обичам да се наслаждавам на цветовете на храната! Понякога дори готвя според настроението в даден цвят! Радвам се, че попаднах тук.

    ОтговорИзтриване